Idzie nowe. Trendy w content marketingu na 2018 rok

 Kategoria Content Marketing

Skuteczny marketing internetowy to przede wszystkim wartościowe treści, które przyciągają nowych czytelników lub potencjalnych klientów, a jednocześnie zachęcają już obecnych do częstszego odwiedzania danej strony. Jakie trendy będą przodujące dla content marketingu w 2018 roku?

Content marketing 2018 – trendy, których nie można pominąć

Marketing treści to wspaniałe narzędzie pozwalające na stworzenie silnej więzi ze swoimi klientami i służące do zdobycia ich zaufania. Dobry content marketing to gwarancja pozyskania lojalnych zwolenników marki.
Warto więc podążać za aktualnymi kierunkami obowiązującymi w content marketingu, gdyż jak wiadomo, dobre treści są wyznacznikiem wysokiej jakości. Ta z kolei będzie przekładać się na budowę wizerunku eksperta, a finalnie na zwiększenie zysków (spowodowanego m.in. zwiększeniem ruchu organicznego).
Dowiedz się więcej, w jaki sposób „zaistnieć w Internecie” i jednocześnie uzyskiwać dobre wyniki sprzedaży poprzez odpowiednie pozycjonowanie: Skuteczne sposoby na pozycjonowanie sklepu internetowego.

Poniżej kilka wskazówek, o których warto pamiętać, tworząc nowe treści w 2018 roku:

Długość tekstu ma znaczenie

Czasy, kiedy ranking Google opierał się tylko i wyłącznie o odpowiednią liczbę słów kluczowych użytych w tekście już dawno pozostały tylko wspomnieniem. Dziś liczy się mnóstwo innych czynników, o które trzeba zadbać, aby znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki (nagłówki H1, zoptymalizowany URL i odpowiedni ALT text to tylko nieliczne z nich). Im wyższa pozycja w rankingu, tym przecież większe prawdopodobieństwo, że to właśnie nasza strona będzie odwiedzana najczęściej.
Aby znaleźć się w czołówce, w 2018 roku szczególną uwagę trzeba zwrócić również na odpowiednią długość tekstu, a co za tym idzie – kontekst, w jakim artykuł został stworzony. Przedstawiony przez nas tekst powinien opisywać dany temat w sposób wyczerpujący i dokładny. Nie jest to może całkowicie nowy trend w content marketingu, ale wciąż ważny i aktualny także w roku 2018.
Najlepiej, by treść zawierała co najmniej 2 000 tys. słów – będziemy mieć pewność, że autor przedstawił dany temat w sposób dogłębny, a więc użytkownikowi dostarczymy nie tylko ogólnej wiedzy w danej dziedzinie, ale także nakreślimy pewne szczegóły, które można rozwinąć w kolejnych artykułach – kontekstowo.
W skrócie: Dłuższe treści przeważają nad krótszymi tekstami.

Treści video wciąż zyskują na popularności

Kolejnym trendem w roku 2018 będzie zamieszczanie treści na YouTube, który uznawany jest za drugą na świecie pod względem ruchu wyszukiwarkę. Coraz więcej użytkowników, szukając informacji na dany temat, całkowicie pomija Google i kieruje się bezpośrednio do YouTube, by właśnie tam znaleźć odpowiedzi na nurtujące pytania bądź po prostu obejrzeć ciekawe video. Dla wielu użytkowników stanowi to prostu dużą oszczędność czasu i wygodę.
Z roku na rok video treści wciąż zyskują na popularności, eksperci przewidują, że w 2018 roku ten trend wzmocni się jeszcze bardziej (tym bardziej, że właścicielem YouTube jest przecież Google). Warto więc zainwestować odrobinę czasu w stworzenie filmików, które z jednej strony uzupełnią teksty na portalu, a z drugiej strony w łatwy sposób przyczynią się do pozyskania nowych czytelników, użytkowników lub klientów.
Dodatkową zaletą jest to, że zdjęcie główne z video umieszczonym na YouTube pojawia się także w wynikach wyszukiwania zdjęć na stronie Google. Możemy więc nie tylko przykuwać uwagę użytkowników bezpośrednio przez kanał YouTube, ale także punktować w wyszukiwarce dzięki głównej fotografii umieszczonej w naszym filmie.
W skrócie: Treści video można bezapelacyjnie nazwać przyszłością content marketingu.

Teksty zoptymalizowane pod wyszukiwanie głosowe

Z każdym nowym rokiem ludzkość kieruje się ku coraz to nowszym sposobom na ułatwienie sobie codziennego życia. Dla wielu osób wolny czas staje się „towarem deficytowym”, w związku z czym poszukują oni sprytnych metod na jego pozyskanie. Jednym ze sposobów na oszczędność czasu jest słuchanie zamiast czytania i wypowiadanie słów zamiast pisania. W związku tym coraz większe znaczenie odgrywa w naszym życiu wyszukiwanie głosowe (voice search).
Jest to wygodny sposób nie tylko na wskazanie adresu podczas jazdy autem, ale także metoda na uzyskanie szybkiej odpowiedzi na nurtujące pytanie w zaciszu domowym czy podczas spotkania z przyjaciółmi. Wyszukiwanie głosowe to kierunek, który z pewnością będzie rozwijany w nadchodzących latach – warto przygotować się do tych zmian już dziś.
Tworząc treści na stronie, powinniśmy więc mieć na uwadze powyższy trend i optymalizować content także pod kątem wyszukiwania głosowego. Nie jest to proste, gdyż najpierw trzeba znaleźć się na pierwszej stronie w rezultatach wyszukiwania Google, a co więcej, w Featured snippets (czyli krótkiej odpowiedzi na zadane pytanie, która pojawia się w tzw. Answer Box).
Dopiero wtedy fragment naszej treści może zostać wykorzystany w wyszukiwaniu głosowym. Warto więc optymalizować swoje treści pod tym kątem i zwracać uwagę na umieszczanie w tekście celnych pytań i krótkich, aczkolwiek konkretnych odpowiedzi na nie.
W skrócie: Użytkownicy coraz częściej korzystają z opcji wyszukiwania głosowego – warto przygotowywać swoje treści pod tym kątem już teraz.

Przedstawione powyżej zagadnienia to jedne z ważniejszych, jednak nie jedynych trendów w content marketingu, jakich należy spodziewać się w 2018 roku. Warto optymalizować swoje treści pod tym kątem, dzięki czemu nasza marka zostanie zauważona i doceniona, co z kolei przełoży się na zwiększenie sprzedaży – w przypadku przedsiębiorstw bądź na zyskaniu na popularności – w przypadku bloga.

Autorem posta gościnnego jest Anna Wezgraj da Silva z portalu Hintigo.pl stanowiącego źródło najlepszych rozwiązań, porad i inspiracji dnia codziennego.

Rekomendowane wpisy

Wpisz tekst i przyciśnij enter, aby znaleźć to czego szukasz